ویژگی های آبسردکن های استیل صنعتی

آبسردکن استیل آندرانیک

آبسردکن های استیل یکی از پرکاربردترین دستگاه های رفاهی در اماکن عمومی مانند فضاهای آموزشی، ادارات، ترمینال یا فرودگاه، اماکن زیارتی و یا مراسم هایی نظیر راهپیمایی های مذهبی هستند.

یکی از بهترین انواع آبسردکن های صنعتی آبسردکن های استیل هستند که مخزن بزرگ تر و قدرت بیشتری نسبت به آبسردکن های دو منظوره و فانتزی دارند و انتخاب مناسب تری برای فضاهای باز و یا بسته با کاربری زیاد می باشند. آبسردکن های استیل به دو دسته تحت فشار و شناوری تقسیم شده و نسبت به نوع کاربری و محیط استفاده انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله سعی می کنیم ویژگی های آبسردکن های تحت فشار و شناوری را به صورت خلاصه بررسی کنیم.

آبسردکن های تحت فشار

مخزن آبسردکن های استیل تحت فشار با ورق استیل 1.5 میلیمتر ساخته شده و مخزن با عایق پولی اورتان تزریقی دانسیته 40 و به ضخامت 5 تا 7 سانتی متر پوشیده می شود. ساختار مخزن در این آبسردکن ها به صورت کاملا بسته طراحی شده که علاوه بر به حداقل رسیدن اتلاف انرژی به دلیل بسته بودن و عایق بندی مخزن، از ورود حشرات و یا جانوران به مخزن جلوگیری می شود. مخزن آبسردکن در بخش بالایی دستگاه قرار می گیرد و گاز مبرد با عبور از لوله های مسی قرار داده شده در اطراف مخزن گرمای آب را گرفته و آب را سرد می کند. با توجه به عایق بندی و نوع طراحی آبسردکن، فشار کمتری به کندانسور و سیستم خنک کننده وارد شده و به همین دلیل آبسردکن های استیل تحت فشار استهلاک کمتر و در نتیجه عمر بالاتری دارند. از دیگر ویژگی های منحصر بفرد آبسردکن های تحت فشار، برابری فشار آب خروجی با فشار آب ورودی یعنی آب شهر است و افت فشار آب سرد خروجی در این دستگاه ها اتفاق نمی افتد.

آبسردکن های شناوری

مخزن آبسردکن های شناوری بر خلاف مدل تحت فشار بسته نیست و مقدار آب ورودی به مخزن را توسط یک شناور می توان تنظیم کرد. به همین دلیل فشار آب خروجی در این مدل آبسردکن به حجم مخزن و نوع طراحی آبسردکن بستگی دارد. مخزن آبسردکن های شناوری از ورق استیل مات نگیر 0.6 میلیمتر ساخته می شود و به همین دلیل هیچ گونه خوردگی و زنگ زدگی در بلند مدت برای اجزای دستگاه اتفاق نمی افتد.

آبسردکن های شناوری معمولا بر اساس نیاز مشتری طراحی و تولید می شوند. حجم مخزن، جنس ورق استیل، قدرت کمپرسور و تعداد شیر آبسردکن پس از بررسی محل و کاربری دستگاه تعیین و طراحی می شود. علاوه بر این مدل های 2، 3 و 4 شیر آبسردکن های شناوری که معمول تر از بقیه هستند به صورت پیش تولید وجود داشته و قابل خریداری می باشند.

×

 

سلام وقت بخیر

با کلیک بر روی آیکن زیر می توانید به ما پیام دهید

× ارسال پیام در واتس آپ